Dag,

een blog, het woord, ja ik heb er wel eens van gehoord.

Het lijkt me leuk af en toe wat te vertellen over wat mijn werk inhoudt.

Afgelopen weekend ben ik bij mijn neef (9) in Zutphen geweest. Hij wilde dolgraag een muurschildering. We hadden al vaker gefantaseerd wat het dan kon worden op zijn muur. Aangezien hij genoeg fantasie heeft, en ik ook, hadden we al snel veel leuke plannen. Zaterdag kwam ik aan met een doos vol verf, kwasten en boeken. We hebben een kwartiertje gebrainstormd, wat wilden we op de wand en hoe? Wat gebladerd in platenboeken en schetsen gemaakt. We zagen het voor ons; vijf ramen met elke een andere wereld. Maten op de wand gezet en daarna de schetsen erop getekend. We hebben er hard aan gewerkt en nu kan hij genieten van die vijf mooie platen. Het vissen aquarium, de prehistorie, het tropische eiland, het futuristisch leven en de nacht met de kabouters die de slaap komen brengen. Hij had veel goede en originele ideeen die we vorm hebben kunnen geven. Hij was geheel betrokken bij het project en heeft van begin tot eind meegewerkt. Het vissenaquarium heeft hij zelf getekend. Met groot enthousiasme kwam de ene vis na de andere uit zijn hand tevoorschijn. Van schildpad tot een verliefd vissenstelletje. Hij heeft de zoektocht naar een goed resultaat geheel meegemaakt. Wat betekent balans in een schilderij? welke kleuren kies je? welke compositie kies je? Het was heerlijk om met hem in dit creatieve proces te zitten en tot een eindresultaat te komen waar we beiden tevreden over waren. Ik heb ervan genoten!

Samen met het kind een muurschildering maken. Luisterend naar de wensen van het kind en al samen creerend, komen tot een kunstwerk op de muur. Voor foto's van afgelopen weekend zie 'kopje' muurschildering. voor info zie 'kopje' activiteitenaanbod.